AKTUALITY
28. 2. 2021
Informace pro zákonné zástupce dětí/žáků a pro děti/žáky
rozvrh distanční_ročníky_od 1.3.2021.pdf
Podrobné informace zašlou mailem třídní učitelé.
Petra Vaňková
27.2.2021
Informace pro zákonné zástupce dětí/žáků a pro děti/žáky
ZÁKAZ OSOBNÍ PŘÍTOMNOSTI ŽÁKŮ NA ZÁKLADNÍM VZDĚLÁVÁNÍ V ZŠ A OSOBNÍ PŘÍTOMNOSTI NA PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ: Vláda ČR omezila s účinností ode dne 27. února 2021 od 00:00 hod. do dne 21. března 2021 do 23:59 hod. provoz základních a mateřských škol, a to tak, že zakázala osobní přítomnost žáků na základním vzdělávání v základní škole a osobní přítomnost dětí na předškolním vzdělávání v mateřské škole.
Rozvrh distančních hodin uveřejním v neděli. Materiály k distanční výuce uveřejňuji průběžně.
OŠETŘOVNÉ: rodiče získají informace o ošetřovném na https://www.cssz.cz/web/cz/aktualni-informace-k-osetrovnemu. Podle nových pravidel škola nevyplňuje žádné potvrzení.
Petra Vaňková
27. 2. 2021
Informace pro strávníky školní jídelny
Od pondělí 1. 3. 2021 se na dobu tří týdnů přerušuje provoz školní jídelny.
V případě dotazů můžete kontaktovat vedoucí školní jídelny v pondělí 1. března po osmé hodině.
Petra Vaňková
26. 2. 2021
Informace pro zákonné zástupce dětí/žáků a pro děti/žáky
Informace o možném uzavření ZŠ a MŠ a o přechodu na distanční výuku pro 1. a 2. ročníky a pro předškoláky budu zpracovávat po rozhodnutí vlády v návaznosti na jednání poslanecké sněmovny. Petra Vaňková
23. 2. 2021
Informace pro zákonné zástupce žáků a pro žáky
Informace o vydání mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví - roušky
23.2.2021_Informace pro školy a školská zařízení - roušky.pdf
23.2.2021_Mimořádné-opatření-–-nošení-ochranných-prostředků-dýchacích-cest-s-účinností-od-25.-2.-2021-do-odvolání.pdf
21. 2. 2021
Informace pro zákonné zástupce žáků pátého a devátého ročníku a pro žáky pátého a devátého ročníku
Opatřením obecné povahy se uchazečům, podobně jako v loňském roce, pro vykonání jednotné přijímací zkoušky prodloužil čas k jejich konání, a to tak, že na test z českého jazyka a literatury bude 70 minut a na test z matematiky bude 85 minut. Podrobnosti v příloze.
JPZ_schema_2021_prodlouzeni_DT.pdf
Petra Vaňková
19. 2. 2021
Informace pro zákonné zástupce žáků pátého a devátého ročníku a pro žáky pátého a devátého ročníku
Zveřejňuji souhrnné informace týkající se podání přihlášky na střední školu. Podrobné informace dostali žáci devátého ročníku v rámci výuky ČSP, mailem, rodiče deváťáků prostřednictvím žákovské knížky a mailů svých dětí. O možnosti získat informace týkající se přijímacího řízení na střední školy dostali zákonní zástupci žáků 5. ročníku na online třídních schůzkách v listopadu.
Informace před podáním přihlášky na střední školu.pdf
Petra Vaňková
13. 2. 2021
Informace pro zákonné zástupce žáků a pro žáky
Hodiny konverzace v anglickém/německém jazyce: MAS Šumavsko, z. s. společně s Jazykovou klubovnou Volyně
Leták_konverzace_AJ.pdf
Leták_konverzace_NJ.pdf
12. 2. 2021
Informace pro zákonné zástupce žáků a pro žáky
Provoz školy je od 15.2.2021 ve stejném režimu jako dosud. Petra Vaňková
8. 2. 2021
Informace pro zákonné zástupce žáků a pro žáky
https://www.hope4kids.cz/kyber-dite/
Petra Vaňková
29.1.2021
Informace pro zákonné zástupce žáků a pro žáky
Informace_MŠMT_1._2._2021.pdf
Petra Vaňková
27. 1. 2021
Informace pro zákonné zástupce žáků a pro žáky
Výuka od 1. 2. 2021 bude
a) i nadále distanční pro žáky 3. - 9. ročníku
b) prezenční pro žáky 1. a 2. ročníku
Vše bude probíhat ve stejném režimu jako dosud.
Od 8.2.2021 do 14.2.2021 mají žáci jarní prázdniny.
Petra Vaňková
18. 1. 2021
Informace pro zákonné zástupce žáků a pro žáky
Za 1. pololetí budou žáci hodnocení známkami.
Vysvědčení bude 28. 1. 2021 předáno žákům 1. a 2. ročníku; ostatním žákům bude předáno 1., nebo nejdéle 3. den po jejich nástupu do školy k prezenční výuce. Zákonní zástupci žáků 3. - 9. ročníku dostanou pololetní hodnocení svých dětí 28. 1. mailem.
Petra Vaňková
8. 1. 2021
Informace pro zákonné zástupce žáků a pro žáky
Praha, 7. ledna 2021 - Vláda na svém dnešním jednání schválila prodloužení opatření, a to včetně těch, která se týkají školství. Prodloužení bylo schváleno do 22. ledna 2021.
Provoz škol se tak do 22. ledna bude řídit současnými pravidly, které platí již od 27. prosince 2020
https://www.msmt.cz/informace-k-provozu-skol-od-11-do-22-ledna-2021
Petra Vaňková
1.1.2021
Vážení rodiče, milí žáci, vše nejlepší v novém roce, hodně zdraví, štěstí, klid a pohodu .... a aby byl ten nový rok lepší než minulý. Petra Vaňková
1.1.2021
Informace pro zákonné zástupce žáků a pro žáky
Rozvrh hodin prezenční pro 1. a 2. ročník a distanční pro 3. - 5. ročník - od 4. 1. 2021
Rozvrh prezenční a distanční od 4.1.2021_žáci_na web.pdf
Petra Vaňková
29. 12. 2020
Informace pro zákonné zástupce žáků
Na základě rozhodnutí vlády ČR dochází od 4. 1. 2021 ke změnám v organizaci výuky Základní školy a mateřské školy Šumavské Hoštice
Pro žáky 1. a 2. ročníku je povinná prezenční výuka, je zajištěn provoz školní jídelny a školní družiny. Obědy ve školní jídelně mají všichni žáci 1. a 2. ročníku přihlášeny. V případě, že chcete oběd dítěti odhlásit, kontaktujte vedoucí školní jídelny. Škola bude otevřena od 7:50, odpolední družina bude končit v 14.35 hodin. Podrobnější informace k nástupu do školy budou zasílat třídní učitelé.
Žáci 3. – 9. ročníku mají povinnou distanční formu výuky. Materiály k distanční výuce a rozvrh videokonferencí budou na webových stránkách. Žákům 3. – 9. ročníku jsou umožněny prezenční individuální konzultace ve škole (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník). Případnou individuální konzultaci je nutné řešit s konkrétním pedagogickým pracovníkem.
28. 12. 2020
Informace pro zákonné zástupce žáků
Informace MŠMT k provozu škol od 4.1.2021_na web.pdf
Provoz MŠ bude ve stejném režimu jako dosud.
V ZŠ je povolena osobní přítomnost pouze pro žáky 1. a 2. ročníku. 1. a 2. ročník se budou učit podle rozvrhu od 7.55 do 11.25 hodin. Škola bude otevřena v 7:50 pro žáky 2. ročníku, v 7.55 hodin pro žáky 1. ročníku.
Provoz školní družiny je zajištěn od 11.25 do 14.35 hodin.
Žáci 3. – 9. ročníku budou mít distanční výuku podle rozvrhu hodin, který zveřejním. Materiály k distanční výuce a rozvrh videokonferencí zveřejním o víkendu.
Žákům 3. – 9. ročníku jsou umožněny prezenční individuální konzultace ve škole (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník). Případnou individuální konzultaci je nutné řešit s konkrétním pedagogickým pracovníkem.
Žáci, kteří se vzdělávají distančně, mají automaticky odhlášený oběd. I tito žáci však mají možnost odebírat oběd do jídlonosičů v rámci školního stravování. Pro přihlášení a odebírání obědů žáků na distančním vzdělávání kontaktujte paní vedoucí školní jídelny.
Naše škola má k dispozici zápůjční fond notebooků. V případě zájmu o zapůjčení vybavení, kontaktujte třídního učitele. Žádosti o zapůjčení musíme individuálně vyhodnotit, nejsme schopni zajistit vybavení pro všechny žáky na distančním vzdělávání.
2. 12. 2020, 11. 12. 2020 - doplnění
Informace pro zákonné zástupce žáků, pro žáky a pro cizí strávníky školní jídelny
Dne 14. 12. 2020 bude studený oběd pro žáky ZŠ.
Důvodem je přerušení dodávky elektrické energie 14. 12. 2020 kvůli plánované akci na distribučním zařízení – přerušení dodávky elektrické energie platí pro školní jídelnu, ne pro školu, ne pro školku (stravování pro MŠ je zajištěno.)
Oběd mají přihlášený všichni žáci, kteří jsou v daný den ve škole. V případě, že někdo z žáků studený oběd nebude chtít, je nutné, aby měl oběd odhlášený do 9. prosince 2020.
V uvedený den nebude školní jídelna připravovat studený oběd pro cizí strávníky a ani pro zaměstnance školy. Všichni zaměstnanci školy i cizí strávníci mají oběd odhlášený.
Došlo ke změně. K přerušení elektrického proudu dojde ve škole, ne v jídelně. Přerušení dodávky elektrické energie bude od 8 do cca 11 hodin. Výuka bude probíhat dle rozvrhu. Stravování bude probíhat v režimu dle informace z 2. 12. 2020.
Mgr. Petra Vaňková
25. 11. 2020
Informace pro zákonné zástupce a žáky
Opatření PES pro oblast školství.pdf
Prezenční výuka bude probíhat dle platného rozvrhu včetně odpoledního vyučování. Tělesná výchova bude částečně realizována pobytem venku a částečně nahrazena jiným vyučovacím předmětem. Hudební výchova bude probíhat bez zpěvu, může být zařazena vycházka a také může být hudební výchova částečně nahrazena i jiným předmětem. Drobné změny v rozvrhu najdete na níže uvedeném odkazu.
Rozvrh hodin prezenční a distanční od 30.11.2020_na web.pdf
Petra Vaňková
24. 11. 2020
Informace pro zákonné zástupce a žáky
Od pondělí 30. 11. 2020 je povolena ve škole na základě rozhodnutí vlády osobní přítomnost žáků 1. stupně, žáků 9. ročníku a rotačním způsobem ostatních ročníků druhého stupně.
V týdnu od 30. 11. nastoupí žáci 1., 2., 3., 4., 5., 7. a 9. ročníku. Žáci 6. a 8. ročníku pokračují v distanční výuce.
V týdnu od 7. 12. nastoupí do školy žáci 1., 2., 3., 4., 5., 6., 8. a 9. ročníku. Žáci 7. ročníku budou mít distanční výuku.
Žáci i zaměstnanci školy budou mít povinnost po celou dobu pobytu ve škole nosit roušku.
Rozvrh hodin bude s drobnými úpravami pro prezenční výuku i pro výuku distanční.
I nadále budou moci žáci, kteří mají distanční výuku, využívat po předchozí telefonické domluvě individuálních konzultací.
Všichni žáci, kteří budou ve škole, mají automaticky přihlášený oběd. V případě, že je dítě nemocné, je nutné oběd odhlásit u vedoucí školní jídelny.
O dalších opatřeních vás budu informovat. Podrobné informace dostanou žáci a zákonní zástupci od třídních učitelů.
Petra Vaňková
16. 11. 2020
Informace pro zákonné zástupce a pro žáky
Na základě rozhodnutí vlády ČR dochází od 18. 11. 2020 ke změnám v organizaci výuky Základní školy a mateřské školy Šumavské Hoštice
Pro žáky 1. a 2. ročníku je obnovena povinná prezenční výuka, provoz školní jídelny a školní družiny. Obědy ve školní jídelně mají všichni žáci 1. a 2. ročníku přihlášeny. V případě, že chcete oběd dítěti odhlásit, kontaktujte vedoucí školní jídelny. Škola bude otevřena od 7:50, odpolední družina bude končit v 14:35 hodin. Všichni musí mít po celou dobu pobytu ve škole roušku. Podrobnější informace k nástupu do školy budou zasílat v průběhu pondělí třídní učitelé.
Žáci 3. – 9. ročníku pokračují v povinné distanční formě výuky. Materiály k distanční výuce a rozvrh videokonferencí jsou na webových stránkách. Žákům 3. – 9. ročníku jsou umožněny prezenční individuální konzultace ve škole (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník). Případnou individuální konzultaci je nutné řešit s konkrétním pedagogickým pracovníkem.
Organizace výuky od 18. 11. 2020.pdf
Rozvrh distanční a ve škole pro 1.a2.ročník_od 18.11.2020_na web.pdf
Individuální konzultace od 18. 11. 2020.pdf
Petra Vaňková
12. 11. 2020
Informace pro zákonné zástupce žáků 1. a 2. ročníku
16.11. 2020 – distanční výuka
17.11. 2020 – státní svátek (není výuka)
Od 18. 11. 2020:
a) Nastoupí do školy žáci 1. a 2. ročníku. Pro žáky těchto ročníků se obnovuje povinná prezenční výuka. Žáci se budou učit podle rozvrhu hodin (s drobnými úpravami - bez zpěvu a bez sportovních činností), bude zajištěn provoz školní jídelny a školní družiny. Vše za přísných hygienických opatření.
b) Bude nadále distanční výuka pro ostatní ročníky podle rozvrhu, s drobnými úpravami.
c) Bude možnost individuálních konzultací.
Další informace zveřejním a také pošlu prostřednictvím třídních učitelů. Petra Vaňková
11. 11. 2020
Informace pro zákonné zástupce žáků
Žáci 1. a 2. ročníku nastoupí do školy 18. 11. 2020. Školní družina bude v provozu.
Podrobnější informace postupně zveřejním. Petra Vaňková
2. 11. 2020
Informace pro zákonné zástupce žáků
Prosím rodiče dětí, kteří dosud neuhradili stravné za měsíc září, aby bezodkladně provedli platbu.
Děkuji za pochopení.
1.11. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí/žáků a pro žáky a pro veřejnost
V průběhu minulého týdne někdo zničil u vchodu do školy box na sešity a na pracovní sešity. Prosím všechny, abychom byli v této nelehké době ohleduplní více než jindy, abychom se chovali dobře k sobě navzájem a abychom neničili to, co nám nepatří. Věřím, že ten, kdo box zničil, příště nic takového neudělá. A také věřím, že koupí box nový a paní učitelce, která do něj vkládala sešity, nový box předá.
31. 10. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí/žáků
Vláda ČR rozhodla o tom, že vzhledem k epidemiologické situaci nebude návrat žáků do škol dne 2. 11. 2020.
16. 10. 2020
Informace pro zákonné zástupce žáků
Rozvrh_distancni_na web_od 19. 10. 2020.pdf
13. 10. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí/žáků
Opatření vlády ČR od 14. 10. 2020
V průběhu dnešního dne vás, vážení rodiče, budou třídní učitelé informovat prostřednictvím vašich dětí, případně mailem nebo telefonicky.
UZAVŘENÍ ŠKOLY_informace pro žáky a zákonné zástupce.pdf
Rozvrh_distanční_na web_od 14. 10. 2020.pdf (pouze videokonference; další distanční výuka bude probíhat dálkovou formou prostřednictvím webu, mailů, sms zpráv...)
Případné další informace zveřejním v průběhu dne.
12. 10. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí/žáků
Vzhledem k tomu, že dnes 12. 10. 2020 má vláda předstoupit s novými mimořádnými opatřeními týkajícími se škol, budu vás o nich informovat v úterý 13. 10. 2020.
Pro žáky, kteří mají/budou mít distanční výuku, vyučující připravují a připraví úkoly, které jsou a budou zveřejňovány na webových stránkách (a zároveň je vyučující posílají/budou posílat mailem). Jako další součást distanční výuky budou videokonference pro všechny ročníky.
9. 10. 2020
Doplňující informace pro zákonné zástupce žáků (ke zprávě ze dne 8. 10. 2020) - zadáno 9. 10. 2020 v 10 hodin, aktualizováno v 16.30 hodin
V týdnu od pondělí 12. 10. 2020 do pátku 16. 10. 2020
a) se bude 6. a 8. ročník vzdělávat prezenčně, to znamená, že bude ve škole
b) 7. a 9. ročník zůstane doma a bude mít výuku distanční, to znamená vzdálenou.
V týdnu od pondělí 19. 10. 2020 do pátku 23. 10. 2020
a) bude 7. a 9. ročník vzděláván prezenčně ve škole
b) 6. a 8. ročník bude doma bude mít distančním vzdělávání.
Vážení rodiče, žáci dostanou informace 9. 10. 2020 od třídních učitelů ve škole a třídní učitelé vás budou zároveň informovat mailem.
Distanční výuka bude po dobu čtrnácti dnů (do 23. 10. 2020) probíhat v podobném režimu jako na jaře. Vyučující budou zadávat žákům práci mailem, úkoly pro žáky budou zároveň zveřejňovány na webových stránkách školy. Žáci budou plnit a odevzdávat úkoly podle pokynů vyučujících (práce s učebnicí, práce v pracovních sešitech, práce do sešitů, práce na pracovní listy, studium prezentací atd). Pokud budou mimořádná opatření ministerstva zdravotnictví, KHS a ministerstva školství trvat déle než čtrnáct dní, pak vyučující budou jako součást distanční výuky uspořádávat videokonference.
Žákům, kteří budou mít distanční výuku, automaticky odhlašujeme obědy. Rodiče tedy nemusí odhlašovat svoje děti individuálně.
Úkoly pro žáky budou zveřejněny v záložce "Úkoly pro žáky v době distanční výuky"
Případné aktualizace týkající se prezenční i distanční výuky budu uveřejňovat průběžně.
8. 10. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí, žáků, účastníků
https://www.msmt.cz/nejcastejsi-dotazy-ke-skolstvi-a-koronaviru-1
Co bude platit od 12. 10. 2020 v naší škole
- zatím bude výuka probíhat na 1. stupni bez omezení - při dodržování dosavadních opatření
- zatím bude fungovat ŠD bez omezení - při dodržování dosavadních opatření
- zatím bude fungovat MŠ bez omezení - při dodržování dosavadních opatření
- výuka na 2. stupni ZŠ bude probíhat v režimu střídání ročníků po týdnech: podrobnější informace zveřejním 9. 10. 2020 (zákonní zástupci budou informováni třídními učiteli)
Ve dnech 26. 10. a 27. 10. 2020 rozhodnutím MZd a MŠMT nebude výuka v ZŠ (ani distanční). 29. 10. a 30. 10. 2020 jsou podzimní prázdniny.
Ve dnech 26. 10. a 27. 10. 2020 a ve dnech 29. 10. a 30. 10. 2020 bude provoz MŠ zajištěn podle zájmu zákonných zástupců o provoz MŠ (k případnému přerušení provozu MŠ dojde, když počet zájemců klesne pod stanovený limit daný zřizovatelem, nebo v souvislosti s epidemiologickou situací).
Petra Vaňková
2. 10. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí, žáků, účastníků
Opatření ZŠ a MŠ Šumavské Hoštice.pdf
Opatření se řídí nařízením KHS Jihočeského kraje se sídlem v Českých Budějovicích č. 3/2020 a Usnesením vlády ČR o přijetí krizového opatření ze dne 30. 9. 2020
Hudební výchova
Na 1. a 2. stupni bude probíhat výuka hudební výchovy bez zpěvu.
Tělesná výchova
Na 1. stupni nebude omezena
Na 2. stupni jsou pozastaveny pohybové a sportovní činnosti uvnitř i venku, hodiny budou věnovány náhradním činnostem – vycházky, výuka o zdravém životním stylu, doučování v některých předmětech, procvičování učiva z různých předmětů
24. 9. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí, žáků, účastníků
1. Vyjádření k používání ochranných prostředků dýchacích cest v budovách škol a školských zařízení – ochranný štít
KRAJSKÁ HYGIENICKÁ STANICE JIHOČESKÉHO KRAJE SE SÍDLEM V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH adresa: Na Sadech 25, 370 71 České Budějovice, tel.: 420 387 712 111, fax: +420 387 712 158 e-mail: khscb@khscb.cz, ID datové schránky: agzai3c
Datum: 22. 9. 2020
Vyjádření k používání ochranných prostředků dýchacích cest v budovách škol a školských zařízení – ochranný štít
Ochranný štít je možné použít jako ochranný prostředek dýchacích cest (nos, ústa) u pedagogů při výuce za katedrou ve vzdálenosti minimálně 1,5 m od žáků a také u žáků, ale pouze při výuce v lavici, kdy se žáci nepohybují v ostatních vnitřních společných prostorách školy
MUDr. Marie Nosková, ředitelka odboru hygieny dětí a mladistvých KHS Jč. kraje
2. Ředitelské volno na den 25. 9. 2020 naše škola nevyhlásila.
17. 9. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí, žáků, účastníků
Ministr zdravotnictví rozhodl o nošení roušek i při výuce - od pátku 18.9.2020 pro žáky 2. stupně
Informace ministra zdravotnictví k nošení roušek
9. 9. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí, žáků, účastníků
Vážení rodiče,
od 10. 9. 2020 jsou ve všech společných prostorách v celé ČR povinné roušky.
Toto opatření se týká také škol.
Roušky jsou povinné na chodbách, ve společných prostorách školy, na toaletách, v jídelně (při jídle žák roušku odkládá do sáčku/krabičky)....
Opatření se zatím netýká výuky a pobytu v učebnách, tam mohou žáci roušku odložit (doporučujeme do sáčku/krabičky).
Prosíme tedy, vybavte své děti do školy rouškou. Vhodné je, aby vaše děti měly roušku náhradní a účastníci školní družiny aby byli vybaveni další rouškou pro čas, který budou trávit v ŠD.
Zákaz ve školách se nevztahuje na:
a) děti do dvou let věku,
b) děti a pedagogické pracovníky v mateřské škole a děti a osoby o ně pečující v dětské skupině.
Mgr. Petra Vaňková
9. 9. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí, žáků, účastníků
Povinné nošení roušek ve všech vnitřních prostorách od 10. 9. 2020 dle ministra zdravotnictví; více informací zatím na webu: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/v-cesku-pribylo-rekordnich-1164-potvrzenych-pripadu-covidu-za-den-118992#seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=q5olKSiWi28-202009091026&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Povinné nošení roušek ve všech vnitřních prostorách od 10. 9. 2020 dle ministra školství; více informací zatím na webu:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/rousky-se-vraci-do-skol-ve-tridach-je-ale-zaci-nosit-nemusi-rekl-plaga-119022
8. 9. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí a žáků a pro veřejnost od ministerstva zdravotnictví
Metodika nařizování karantény ve školách od 7. 9. 2020
Metodika
Metodický-návod-pro-nařizování-karantény-ve-školách-a-školských-zařízeních04_09_2020.pdf
30. 8. 2020
Informace pro zákonné zástupce dětí a žáků: Hygienická pravidla
ZÁKLADNÍ HYGIENICKÁ PRAVIDLA
Při vstupu do školy
Při vstupu do školy základní, mateřské mají děti/žáci možnost použít dezinfekci. Roušky nejsou zatím nezbytné. Není třeba donést prohlášení o bezinfekčnosti. Děti/žáci budou mít k dispozici roušku v sáčku nebo v krabičce v šatní skříňce.
Děti/žáci se převléknou a přezují v šatně a bez zbytečného odkladu jdou do školy/své třídy.
V průběhu dne budou zaměstnanci školy dbát na důkladnou hygienu, děti/žáci si často budou mýt ruce.
Do školy mají povolen vstup pouze zaměstnanci školy, žáci školy a v první den doprovod žáků prvních tříd nebo nově zapsaných žáků. Druhý den po domluvě s třídní učitelkou pouze zákonní zástupci žáků 1. ročníku v době, kdy už jsou žáci ostatních ročníků v učebnách, nejdříve v 7.55.
Ostatním je VSTUP DO BUDOVY ZÁKLADNÍ ŠKOLY ZAKÁZÁN!
Zákonný zástupce či jiný doprovod doprovází žáky nebo je vyzvedává před budovou školy. Vstup zákonným zástupcům je možný pak pouze po telefonické domluvě, a to mimo vyučování.
V budově školy
Žáci budou poučeni o chování, o školním řádu, o bezpečnosti a nově o hygienických opatřeních.
V prostorách školy budou zajištěny dezinfekční prostředky na ruce, jednorázové ručníky a zajištěn častější úklid prostor.
NEMOCNÝM OSOBÁM JE VSTUP DO ŠKOLY ZAKÁZÁN!
Žák s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického onemocnění (rýma, kašel), musí dodat lékařské potvrzení, pokud tak již neučinil.
Do odvolání bude zajištěn minimální přesun žáků do učeben, přesuny budou pouze nutné v souvislosti s rozvrhem hodin a s možnostmi školy.
Abychom omezili kontakt žáků z různých ročníků, budou žáci o přestávkách vycházet z učebny pouze na toaletu. Do jiné učebny se budou stěhovat s vyučujícím po předzvonění.
Škola má k dispozici kromě dezinfekce a jednorázových ručníků bezdotykový teploměr, roušky a jednorázové rukavice.
Školní jídelna
U vchodu do jídelny bude umístěna bezoplachová dezinfekce.
Příbor, polévku a pití dostane dítě/žák od pedagogického dohledu v jídelně.
Do jídelny je povolen vstup jen strávníkům školy.
Distanční vzdělávání
Bude poskytováno, pokud v důsledku mimořádných opatření bude v dané třídě chybět více jak polovina žáků.
Bude probíhat při uzavření školy mimořádným opatřením KHS nebo bude plošně MZd zakázána přítomnost žáků ve škole nebo ve třídě.
Bude pro žáky povinné.
Další informace budou postupně zveřejňovány.
Mgr. Petra Vaňková
29. 8. 2020
Informace pro rodiče žáků
Vážení rodiče,
školní rok zahájíme v plném rozsahu (v soulady s právními předpisy) 1. září pro žáky 1. - 9. ročníku a pro děti mateřské školy.
Vzhledem k epidemiologické situaci není povolen vstup rodičům a dalším osobám do budovy základní školy. Do šatny mateřské školy doporučuji, aby měli zákonní zástupci/ doprovod dětí roušku.
Školní družina podle Vnitřního řádu naší školy nemá první a poslední den školního roku provoz.
První den ve škole bude pro žáky
- a) 1. ročníku od 7.55 hodin do cca 9.30 hodin. Prvňáky a jejich rodiče přivítáme před školou. V případě nepříznivého počasí v budově školy. Potom půjdou prvňáci i s rodiči (za zachování přísných hygienických pravidel) do své třídy. Prosím rodiče prvňáků, aby při vstupu do budovy ZŠ použili roušku.
- b) 2. - 9. ročníku od 7.55 hodin do 11.25 hodin (pak oběd); všichni žáci donesou do školy 1. 9. 2020 učebnice z minulého školního roku, dostanou učebnice na nový školní rok, budou informováni o platbách
Budova základní školy bude otevřena pro žáky 2. – 9. ročníku v 7.35 hodin.
Ve škole budou k dispozici dezinfekční prostředky.
Děti/žáci/zaměstnanci školy se v budově školy pohybují bez roušek. Rouška bude nařízena pouze v případě zavedení protiepidemiologických opatření v souvislosti s vyhlášeným stupněm pohotovosti – tzv. semaforem, případně v případě, že by se náhle zhoršil zdravotní stav dítěte/žáka. Doporučuji zákonným zástupcům, aby své dítě vybavili rouškou. Roušku v sáčku, krabičce si dítě/žák uloží do šatní skříňky.
Zákonný zástupce či jiný doprovod doprovází žáky nebo je vyzvedává před budovou školy. Vstup zákonným zástupcům je možný pak pouze po telefonické domluvě, a to mimo vyučování.
Dětem/žákům/zaměstnancům a případně dalším osobám s podezřením na infekční onemocnění je zakázán vstup do budovy školy. Pokud přijde/přijede žák s podezřením na infekční onemocnění do školy bez doprovodu rodičů (nebo pokud se dítěti/žákovi udělá v průběhu dne špatně, pokud začne mít projevy infekčního onemocnění), bude škola volat zákonným zástupcům, aby si svoje dítě neprodleně vyzvedli.
Dítě/žák s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického onemocnění (rýma, kašel), musí dodat lékařské potvrzení, pokud tak již neučinil.
Následující dny budou probíhat podle rozvrhu hodin.
Informace pro strávníky od 1. 9. 2020
- Cizím strávníkům nebude vydáváno jídlo na talíř, bude vydáváno pouze do jídlonosičů.
-
Jídlonosiče doneste na stůl před jídelnu ráno do 8 hodin. Jídlonosiče budou v 11.00 hodin připravené k odběru ve vestibulu školní jídelny,
v 11.15 budou nevyzvednuté jídlonosiče vyneseny ven před budovu na odkládací stůl, spojovací chodba bude uzamčena a vnitřní stůl vydesinfikován –
z důvodu nástupu žáků do prostor spojovací chodby a školní jídelny.
Doporučujeme bezhotovostní platbu za odebrané obědy.
Za kvalitu oběda ručíme po dobu výdeje stravy a při konzumaci bezprostředně po nandání oběda do jídlonosičů.
3. Žáci, kteří mají přihlášený oběd, budou navštěvovat školní jídelnu ve skupinách podle toho, jak jsou spojeni při vyučování. Jídla budou vydávána podle přísných hygienických opatření. Hygienická opatření jsou povinni dodržovat i strávníci. O hygienických pravidlech budou děti/žáci poučeni 1. září třídními učiteli.
Doporučuji bezhotovostní platbu za odebrané obědy.
Další informace budou postupně zveřejňovány.
Mgr. Petra Vaňková
27. 8. 2020
Informace pro rodiče žáků
Vážení rodiče,
školní rok zahájíme v plném rozsahu (v soulady s právními předpisy) 1. září pro žáky 1. - 9. ročníku a pro děti mateřské školy. Školní družina podle Vnitřního řádu naší školy nemá první a poslední den školního roku provoz.
První den ve škole bude pro žáky
a) 1. ročníku od 7.55 hodin do cca 9.30 hodin.
b) 2. - 9. ročníku od 7.55 hodin do 11.25 hodin (pak oběd); všichni žáci donesou do školy 1. 9. 2020 učebnice z minulého školního roku, dostanou učebnice na nový školní rok
Další informace budou postupně zveřejňovány.
29. 6. 2020
Poděkování
Konec školního roku se kvapem přiblížil …
Druhé pololetí bylo sice ovlivněno nouzovým stavem a přerušením výuky na školách, nic ale nebránilo distanční výuce, či námi bohatě nabízeným specifickým konzultačním hodinám…. tím i potvrzení úspěšnosti žáků.
V tuto chvíli je vhodné zamyslet se a poděkovat.
Vynikající práci odvedli učitelé ZŠ i MŠ, kteří dokážou děti a žáky zaujmout, naučit i usměrnit. Přispěli i k vytváření dobrých třídních kolektivů, kde se snad nikdo necítil odstrčený. Vychovatelé vytvořili v družině místo velké zábavy i účinné relaxace. A velmi dobrá práce se dařila i asistentům pedagoga. Všichni pedagogičtí pracovníci organizovali nad rámec svých pracovních povinností mnoho zajímavých akcí. První poděkování patří tedy všem pedagogickým pracovníkům.
Poděkování za práci patří také kuchařkám školní jídelny, které se starají o bříška nejen dětí a žáků, ale připravují obědy také pro zaměstnance naší školy, ale i pro veřejnost.
Je třeba poděkovat i panu školníkovi. Všichni jistě víme, jak je obtížné udržet pořádek v prostředí, kde jsou děti a žáci. Ocenění za udržování čistého školního prostředí patří obětavým uklízečkám. Děkuji také naší přesné paní účetní.
Není asi možné vyjmenovat všechny, kteří letos škole pomohli. Určitě je potřeba ocenit empatický přístup zřizovatele k naší škole. Není to automatická záležitost každé obce. Pomoc PPP České Budějovice v oblasti primární prevence je naprosto nepostradatelná. Na pomoc našim dětem/žákům se zaměřuje PPP Prachatice a SPC Prachatice, České Budějovice. Se žáky s vadami řeči spolupracují logopedi. Velmi dobrá spolupráce je i se státní policií a požárním záchranným sborem. Činnost školy se také prolíná s aktivitami Domu dětí Vimperk, Prachatice, Základní uměleckou školou Vimperk, Vlachovo Březí a sportovními oddíly. Všechny tyto organizace pozitivně ovlivňují chování dětí/žáků, což škole velice pomáhá.
Velké poděkování samozřejmě patří starostlivým rodičům, kteří vytvářejí svým dětem bezpečné rodinné zázemí. Spolupráce mezi školou a rodiči je velmi dobrá a dětem svědčí. Děkuji všem rodičům za trpělivost, vstřícnost a čas v době mimořádných opatření.
Poděkování patří také žákům…zejména za aktivity při distanční výuce. Většina z nich spolupracovala při domácí výuce naprosto skvěle.
Ještě jednou děkuji všem učitelům, vychovatelům, asistentům pedagoga a všem dalším zaměstnancům školy za pracovní nasazení v letošním nezvyklém školním roce.
Děkuji úplně všem za přízeň, kterou jste mně celý rok vyjadřovali. Dobře se mi s dětmi, žáky a kolegy pracovalo, vždycky jsem se do školy těšila. Jsem si vědoma toho, jak krásnou práci mám. Je to také díky vám všem. A za to vám moc děkuji. Přeji vám, abyste si užili prázdniny, dovolenou, hodně sluníčka a v září se těším na shledanou.
Deváťákům přeji, aby se jim dařilo v dalším životě.
Mgr. Petra Vaňková, ředitelka školy
22. 6. 2020
Předávání vysvědčení dne 30. 6. 2020
Vysvědčení bude žákům předáváno dle harmonogramu v čase od 7.55 do 9.45 hodin. Harmonogram předávání vysvědčení sdělí žákům/zákonným zástupcům jednotliví třídní učitelé.
18. 6. 2020
Přerušení provozu MŠ v době hlavních prázdnin
Rozhodnutí ředitele školy_přerušení provozu MŠ_hlavní prázdniny.pdf
12. 6. 2020
Informace o stravování a o konci školního roku
Informace o provozu školy, o stravování.pdf
28. 5. 2020

27. 5. 2020
OBČASNÉ VZDĚLÁVACÍ A SOCIALIZAČNÍ AKTIVITY PRO ŽÁKY 2. STUPNĚ OD 8. ČERVNA 2020
Vláda rozhodla o tom, že se od 8. června 2020 budou moci vrátit do škol žáci II. stupně základních škol za účelem občasných vzdělávacích a socializačních aktivit.
Školní docházka je do konce školního roku nepovinná. Stěžejní bude i nadále vzdálená výuka. Podmínky, za kterých budou občasné vzdělávací a socializační aktivity ve školní skupině probíhat, sdělí zákonným zástupcům žáků třídní učitelé.
Informace k nástupu do školy od 8. 6. 2020_na web.pdf
čestné_prohlášení.pdf
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáka za druhé pololetí školního roku 2019/2020
Při hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020 se budeme řídit vyhláškou MŠMT č. 211/2020 Sb. a metodickým pokynem MŠMT. Žáci budou hodnoceni známkou.
Při hodnocení výsledků vzdělávání žáka za druhé pololetí školního roku 2019/2020 budeme tedy vycházet
- z podkladů pro hodnocení získaných v druhém pololetí v době, kdy žák měl povinnost řádně docházet do školy (tj. do 10. března 2020),
- podpůrně z podkladů pro hodnocení získaných při vzdělávání na dálku (pokud měl pro takové vzdělávání žák podmínky), nebo podpůrně z podkladů pro hodnocení získaných při vzdělávacích aktivitách konaných ve škole v době, kdy žák neměl povinnost řádně docházet do školy, a
- podpůrně z hodnocení výsledků žáka za první pololetí školního roku 2019/2020.
Vyhláška ze dne 27. 4. 2020_o hodnocení ve 2.pololetí2019_2020.pdf
OBČASNÉ VZDĚLÁVACÍ A SOCIALIZAČNÍ AKTIVITY PRO ŽÁKY 2. STUPNĚ OD 8. ČERVNA 2020
Vláda rozhodla o tom, že se od 8. června 2020 budou moci vrátit do škol žáci II. stupně základních škol za účelem občasných vzdělávacích a socializačních aktivit.
Školní docházka je do konce školního roku nepovinná. Stěžejní bude i nadále vzdálená výuka. Podmínky, za kterých budou občasné vzdělávací a socializační aktivity ve školní skupině probíhat, vyvěsím na webové stránky. S podrobnými informacemi vás pak seznámí třídní učitelé.
22. května
Informace pro strávníky školní jídelny
Upozornění pro cizí strávníky 22. 5. 2020.pdf
Rozdělení žáků do skupin ve škole od 25. 5. 2020
O rozdělení žáků do skupin (ve škole) budou zákonné zástupce informovat třídní učitelé. Ti také sdělí další informace, pokyny a požadavky.
MŠMT i nadále upřednostňuje distanční vzdělávání. Ve škole budou žáci s pedagogickými pracovníky dělat to, co dělají žáci při distanční výuce doma.
18. května
Informace pro zákonné zástupce žáků - školní autobusy od 25. 5. 2020
Na základě sdělení pana Bc. Jana Říhy z JIKORD (JIHOČESKÝ KOORDINÁTOR DOPRAVY) uvádím následující:
Školní autobusy na lince Záblatí-Lažiště-ŠH a Včelná-Buk-ŠH a zpět budou jezdit v časech obvyklých: tedy ráno, aby byly děti ve škole před osmou hodinou, a odpoledne před patnáctou hodinou. Žádnou novou linku dopravci nepřidávají, žádnou neruší. Mgr. Petra Vaňková
Informace pro zákonné zástupce dětí
Seznam přijatých dětí k předškolnímu vzdělávání pro rok 2020_2021.pdf
15. května
Informace pro zákonné zástupce žáků - školní autobusy od 25. 5. 2020
Na základě sdělení pana Bc. Jana Říhy z JIKORD (JIHOČESKÝ KOORDINÁTOR DOPRAVY) uvádím následující: v pondělí 18. 5. 2020 od 11 hodin proběhne jednání, na kterém se rozhodne, zda budou školní autobusy do škol/ze škol zajištěny. Potom vás budu informovat. Mgr. Petra Vaňková
13. května
Informace pro zákonné zástupce žáků - školní autobusy od 25. 5. 2020
Zjišťovala jsem, zda budou od 25. 5. 2020 jezdit školní autobusy. Odpověď jsem nedostala, protože dopravci zatím nevědí. Rozhodnuto by mělo být do pátku 15.5.2020. Pak vás budu informovat. Mgr. Petra Vaňková
12. května
Informace pro žáky 2. stupně a jejich zákonné zástupce
Informace pro žáky a zákonné zástupce - NEPLNĚNÍ ÚKOLŮ PŘI DISTANČNÍ VÝUCE - doplnění 2.pdf
11. května
Informace pro žáky 9. ročníku a jejich zákonné zástupce
Informace o zvláštních pravidlech pro přijímací řízení ve školním roce 2019_2020.pdf
Vyhláška č. 232 o přijímacím řízení na střední školy
Informace pro žáky 2. stupně a jejich zákonné zástupce
Informace pro žáky a zákonné zástupce - NEPLNĚNÍ ÚKOLŮ PŘI DISTANČNÍ VÝUCE - doplnění.pdf
Informace pro žáky a zákonné zástupce - NEPLNĚNÍ ÚKOLŮ PŘI DISTANČNÍ VÝUCE.pdf
6. května
Informace pro zákonné zástupce a cizí strávníky o stravování od 25. 5. 2020
Informace o stravování.pdf
Informace pro zákonné zástupce o přijímacích zkouškách na střední školy:
termín byl vyhlášen na 8. června (9. června víceletá gymnázia)
Příprava na přijímací zkoušky přes mobil, tablet
Informace pro zákonné zástupce o možném provozu MŠ od 25. 5. 2020
Informace_pro_zákonné_zástupce_dětí_MŠ.pdf
čestné_prohlášení.pdf
Informace pro žáky 2. stupně a jejich zákonné zástupce
Informace pro žáky a zákonné zástupce - NEPLNĚNÍ ÚKOLŮ PŘI DISTANČNÍ VÝUCE.pdf
5. května
Informace o možnosti vzdělávání od 11. 5. 2020 pro žáky 9. ročníku
Informace_o_možnosti_vzdělávání_pro_žáky_9.ročníku.pdf
čestné_prohlášení.pdf
Informace pro zákonné zástupce a žáky 1. stupně o možnostech vzdělávání od 25. 5. 2020
Informace_pro_zákonné_zástupce_a_žáky_1.stupně.pdf
čestné_prohlášení.pdf
Informace o stravování a o mateřské škole zveřejním v průběhu 6. května. Mgr. Petra Vaňková
4. května
INFORMACE o přípravě na přijímací zkoušky a o možném nástupu žáků 1. stupně od 25. 5. 2020 do školy
Vážení rodiče, milí žáci, děkujeme vám všem za spolupráci a za podporu při studiu na dálku. Většina žáků v současné době distanční formou pracuje velmi dobře, jsou zodpovědní a snaží se. Za to jim patří velká pochvala a vám rodičům poděkování.
V sobotu 2. 5. 2020 jsme obdrželi metodiku z MŠMT týkající možného nástupu žáků 1. stupně od 25. 5. 2020 a o možných konzultacích žáků 9. ročníku od 11. 5. 2020 Tento týden podle metodiky rozpracuji organizaci chodu naší školy a budu vás informovat. Informace postupně zveřejním také o stravování a o mateřské škole. Mgr. Petra Vaňková
3. května
1. Informace pro žáky 9. ročníku a pro jejich zákonné zástupce
Vláda ČR 1. května 202 rozhodla o tom, že se od 11. května budou moci do škol vrátit žáci devátých ročníků, výhradně kvůli přípravě na přijímací zkoušky. Na dobrovolných konzultacích se budou moci scházet v neměnných skupinách nanejvýš v počtu do 15 osob. Podmínky návratu pro devátý ročník upřesním do 5. 5. 2020. Žáci pak budou mít možnost se na konzultace přihlásit. Mgr. Petra Vaňková
2. Informace pro zákonné zástupce dětí a žáků
MŠMT a MZ vydalo manuál pro školy, za jakých podmínek může dojít k otevření škol od 25. 5. 2020. O podmínkách dobrovolného nástupu žáků 1. stupně do školy vás budu informovat prostřednictvím webových stránek a prostřednictvím třídních učitelů do 11 května. Mgr. Petra Vaňková
3. Pozor, změna: úřední hodiny paní účetní
4. 5. 2020 PO PŘEDCHOZÍ TELEFONICKÉ DOMLUVĚ V ČASE 7.30 - 9.00
6. 5. 2020 PO PŘEDCHOZÍ TELEFONICKÉ DOMLUVĚ V ČASE 7.30 - 9.00
TELEFONNÍ KONTAKT: kancelář účetní: 722 927 760
2. května
Harmonogram uvolňování opatření ve školství - aktualizovaný
uvolnění_schema_skoly_30042020.pdf
29. dubna
Výsledky přijímacího řízení do 1. ročníku
Výsledky přijímacího řízení do 1. ročníku pro šk. rok 2020_2021_na vývěsku.pdf
27. dubna
Harmonogram uvolňování opatření ve školství
http://www.msmt.cz/harmonogram-uvolnovani-opatreni-v-oblasti-skolstvi
20. dubna 2020
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020 - návrh vyhlášky MŠMT
Návrh_vyhlášky_k_hodnocení_žáků_za_druhé_pololetí_2019-2020.pdf
17. dubna 2020
Informace o přijímacím řízení na střední školy
Přijímací řízení
Informace k novému zákonu o přijímacím řízení a časový plán přijímacího řízení
16. dubna 2020
Informace pro zákonné zástupce a žáky o otevírání škol
Vážení zákonní zástupci, milí žáci,
vláda rozhodla o postupném otevírání škol. Termín pro nástup do základních škol (1. stupeň) byl předběžně stanoven na 25. 5. 2020. Termín nástupu do škol provází řada doporučení, která budou teprve upřesňována. Termín přijímacího řízení na střední školy byl předběžně stanoven na druhou polovinu června. Proto sledujte průběžně informace na webových stránkách, kde vás budu o postupu informovat.
Mgr. Petra Vaňková
8. 4. 2020
Zápis do mateřské školy - pozor, změna
Zápis do MŠ pro školní rok 2020 ZMĚNY.docx.pdf
podrobné informace a formuláře najdete na https://www.sumavskehostice.cz/aktuality-ms
2.4.2020
Výše úplaty za ŠD za měsíc březen
Úplatu za školní družinu podle ustanovení § 123 odst. 4, § 27 odst. 5, § 16 odst. 9 školského zákona v platném znění stanovuji za období 1. března – 10. března na 27 Kč (kvůli přerušení provozu v souvislosti s nouzovým stavem v ČR v důsledku šíření koronaviru).
Za období, kdy je omezen provoz ŠD v souvislosti s nouzovým stavem, se úplata za ŠD nevybírá.
Úplata za měsíc duben, respektive za další měsíce, bude stanovena po znovuobnovení provozu ŠD.
Mgr. Petra Vaňková, ředitelka
1.4.2020
Zápis do MŠ - vzhledem k nouzovému stavu zveřejním 9. 4. 2020 změny týkající se zápisu do MŠ
Zápis a Přijímání dětí do mateřské školy pro školní rok 2020_2021.pdf
podrobné informace a formuláře najdete na https://www.sumavskehostice.cz/aktuality-ms
1. 4. 2020
Výše úplaty v MŠ za měsíc březen 2020
Úplatu za předškolní vzdělávání podle ustanovení § 6 vyhlášky č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů stanovuji za období
1. března – 18. března na 182 Kč (kvůli přerušení provozu v souvislosti s nouzovým stavem v ČR v důsledku šíření koronaviru).
Za období, kdy je omezen provoz MŠ v souvislosti s nouzovým stavem, se školné nevybírá.
Školné za měsíc duben, respektive za další měsíce, bude stanoveno po znovuobnovení provozu MŠ.
Mgr. Petra Vaňková, ředitelka
28. 3. 2020
Den učitelů
Vážené paní učitelky, vážený pane učiteli,
i když současná situace pro nikoho z nás není jednoduchá, doufám, že v dohledné době skončí a my se opět budeme moci všichni vrátit k normálnímu životu. Do té doby vám přeji vše nejlepší, hlavně zdraví a trpělivost. Vážím si vaší náročné a záslužné práce. Děkuji za to, že ji vykonáváte s velkým nasazením a zodpovědně. Pěkný sváteční den... Petra Vaňková
27. 3. 2020
POZOR, ZMĚNA TERMÍNU PRO VYDÁVÁNÍ POTVRZENÍ OŠETŘOVNÉHO
30. 30. 2020 PO PŘEDCHOZÍ TELEFONICKÉ DOMLUVĚ V ČASE 7.30 - 9.00
02. 04. 2020 PO PŘEDCHOZÍ TELEFONICKÉ DOMLUVĚ V ČASE 7.30 - 9.00
TELEFONNÍ KONTAKT: kancelář účetní: 722 927 760
23. 3. 2020
-
Informace o přijímacím řízení ze dne 23. 3. 2020 (14 dní po nástupu žáků do školy): Přijímací řízení_informace z MŠMT
-
přijímací zkoušky.pdf
-
Jak mluvit s dětmi o koronaviru? Viz doporučení ministerstva školství a vnitra:
- Jak mluvit s dětmi o koronaviru
- Ošetřovné - o prodloužení doby ošetřovného více než na 9 dní a o možnost čerpání pro děti až do 13 let bude jednat vláda 24. 3. 2020; na základě doporučení ministerstva práce a sociálních věcí nežádejte NEŽÁDEJTE zatím o ošetřovné (o prodloužení, o ošetřovné pro děti starší 10 let) do schválení zákona; ošetřovné bude propláceno zpětně; podrobné informace najdete na Informace o poskytování a vyplácení ošetřovného_MPSV
21.3.2020
Informace pro zákonné zástupce, pro pedagogické pracovníky, pro veřejnost
Vážení rodiče, pedagogičtí pracovníci zadávají vašim dětem procvičování a opakování (případně výpisky) a čtení, slovíčka atd. prostřednictvím webových stránek, někteří prostřednictvím mailů, jiní s vašimi dětmi komunikují přes messenger, skype atp., někteří komunikují přímo s vámi. Studijní materiály pro vaše děti pedagogičtí pracovníci doplňují. V této nelehké době je prioritou, abychom byli všichni zdraví a nemuseli čelit dalším obtížím, kterých je v současné době víc než dost. Důležité je překonat období, kdy nám hrozí onemocnění koronavirem COVID-19. Velmi si vážím vaší solidarity a pomoci potřebným. Mnoho z vás se zapojilo do pomoci různými způsoby. Stejně jako vy se do pomoci zapojili i mnozí zaměstnanci školy. Děkuji vám všem, kteří se podílíte na jakékoli pomoci. A rodičům děkuji za trpělivost. Věřím, že v této nelehké době všechno zvládneme ve zdraví. A až bude lépe (dřív nebo později), neprobrané učivo s vašimi dětmi doženeme. Petra Vaňková
19. 3. 2020
Zápis dětí do 1. ročníku_ZMĚNY V SOUVISLOSTI S VYHLÁŠENÍM NOUZOVÉHO STAVU.pdf
ZÁPIS DĚTÍ DO 1. ROČNÍKU
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydalo v souvislosti s mimořádnými opatřeními vlády k ochraně obyvatelstva v souvislosti s koronavirem a onemocněním COVID-19 opatření k organizaci zápisů k povinné školní docházce pro školní rok 2020/2021. Zápisy budou probíhat v dubnu a bez osobní přítomnosti dětí ve škole.
Dobu zápisu do prvního ročníku stanovuji jako ředitelka školy v souladu se školským zákonem (§ 36 odst. 4) takto: Zápis proběhne v období od 1. dubna 2020 do 14. dubna 2020 a 17. dubna 2020, po předchozí domluvě nejdéle do 28. dubna 2020.
JE POVINNÝ PRO DĚTI NAROZENÉ OD 1. 9. 2013 DO 31. 8. 2014
ZÁPIS PROBĚHNE BUĎ KORESPONDENČNĚ, NEBO OSOBNĚ
· KORESPONDENČNĚ v období od 1. do 14. dubna 2020: podání přihlášky bez osobní přítomnosti zákonného zástupce dítěte ve škole datovou schránkou nebo emailem s elektronickým podpisem, případně osobně do schránky školy nebo poštou.
· OSOBNĚ v pátek 17. dubna 2020 od 13.00 do 15.00 hodin (předem se domluvíme na telefonicky na konkrétním čase): podání přihlášky bez osobní přítomnosti dětí ve škole osobním podáním přihlášky ve škole za dodržení patřičných bezpečnostních a hygienických pravidel.
p Po předchozí telefonické domluvě nejdéle do 28. dubna 2020.
Formuláře potřebných dokumentů k přijetí k povinné školní docházce jsou dostupné na webových stránkách obce - školy – https://www.sumavskehostice.cz/dokumenty
Žádost o přijetí dítěte
Žádost o odklad
Osobní dotazník
Doporučení dětského lékaře k odkladu
Zákonní zástupci žádající o odklad školní docházky do školy musí kromě přihlášky navíc doručit potřebnou žádost a doporučení poradenského zařízení a ošetřujícího lékaře.
Mgr. Petra Vaňková, ředitelka ZŠ a MŠ Šumavské Hoštice
17.3.2020
POZOR, ZMĚNA TERMÍNU PRO VYDÁVÁNÍ POTVRZENÍ OŠETŘOVNÉHO
18.-20.3.2020 PO PŘEDCHOZÍ TELEFONICKÉ DOMLUVĚ V ČASE 8.00 - 9.30
24.3.2020 PO PŘEDCHOZÍ TELEFONICKÉ DOMLUVĚ V ČASE 8.00 - 9.30
26.3.2020 PO PŘEDCHOZÍ TELEFONICKÉ DOMLUVĚ V ČASE 8.00 - 9.30
TELEFONNÍ KONTAKT: kancelář účetní: 722 927 760
16. 3. 2020
1. OMEZENÍ PROVOZU ŠKOLY
Vzhledem k opatřením vlády v souvislosti s šířením COVID-19 bude škola uzavřena pro veřejnost. Neodkladné věci budeme vyřizovat v pracovní dny od 7.30 do 10.30 hodin.
Žádost o ošetřovné můžeme vydat v tištěné podobě i elektronicky. Pokud žádáte o vydání elektronicky, pište na mail zsamssumavskehostice@seznam.cz
2. Přerušení provozu MŠ od 19. 3. 2020 do odvolání
Rozhodnutí ředitele školy_přerušení provozu MŠ_19.3.2020 do odvolání.pdf
3. Zápis do 1. ročníku - termín zápisu 3. 4. 2020 se ruší. Nový termín bude stanoven po zrušení opatření vlády ČR.
ÚKOLY PRO ŽÁKY - najdete na stránce:
1. https://www.sumavskehostice.cz/ukoly-pro-zaky-v-dobe-uzavreni-skoly
2. PRO RODIČE ŽÁKŮ 1. ROČNÍKU.pdf
15. března 2020
Co byste měli vědět o koronaviru: https://www.youtube.com/watch?v=Q06SePHkxxc&fbclid=IwAR2Q7nHWf78nF1aAp8eKLtBLiaiZGfJxdrcfURx6MrHOAFUBbpG2gpID2hU
14. března 2020
Aktualizované informace MŠMT k vyhlášení nouzového stavu: http://www.msmt.cz/informace-k-vyhlaseni-nouzoveho-stavu-v-cr
Informace Jihočeský kraj: https://www.kraj-jihocesky.cz/koronavirus-preventivni-informace
Informace KHS JčK: https://www.khscb.cz/ ; http://www.mzcr.cz/dokumenty/vlada-posiluje-preventivni-opatreni-v-souvislosti-s-koronaviremuzavira-obchody_18735_4107_1.html
12. března 2020
1. Po vyhlášení nouzového stavu v České republice a vydání nových opatření v souvislosti s pandemií koronaviru uzavírám provoz tělocvičny s účinností od 12. března 2020 14.00 hodin do odvolání.
Děkuji za pochopení. Mgr. Petra Vaňková
2. Informace k vyhlášení nouzového stavu
http://www.msmt.cz/informace-k-vyhlaseni-nouzoveho-stavu-v-cr
3.
V souladu s čl. 5 a 6 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, vláda vyhlašuje pro území ČR z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru SARS CoV-2 nouzový stav od 14.00 hodin dne 12. března 2020 na dobu 30 dnů.

11. března 2020
1. Žádost o ošetřovné při péči o dítě do 10 let z důvodu uzavření školy se vydává v kanceláři školy od 7.30 do 9.30 hodin.
2. ÚKOLY:
Žádáme všechny zákonné zástupce i žáky, aby průběžně sledovali webové stránky školy. Na stránce budou průběžně zveřejňovány „STUDIJNÍ MATERIÁLY A ÚKOLY PRO ŽÁKY“. Studijní materiály budou průběžně doplňovány. Zadané úkoly je třeba vypracovat, vyřešit, splnit a dle pokynů vyučujících odevzdat (v elektronické podobě mailem, v tištěné podobě předat vyučujícím v termínu, který bude určen, v sešitech školních, domácích, pracovních). Úkoly najdete zde: https://www.sumavskehostice.cz/ukoly-pro-zaky-v-dobe-uzavreni-skoly
10. března 2020
1. OZNÁMENÍ PRO ZÁKONNÉ ZÁSTUPCE ŽÁKŮ_uzavření ZŠ_od 11.3.2020.pdf
OZNÁMENÍ PRO ZÁKONNÉ ZÁSTUPCE ŽÁKŮ
Oznamuji vám, že vláda ČR zakázala s účinností ode dne 11. 3. 2020 osobní přítomnost žáků a studentů na základních, středních a vyšších odborných školách a ve školských zařízeních – do odvolání. Sledujte informace na webu https://www.sumavskehostice.cz/, https://www.sumavskehostice.cz/aktuality-zs (informace o nástupu do školy, případné úkoly a cvičení pro žáky v době uzavření školy). Mateřská škola a školní jídelna bude v běžném provozu, pokud vláda nebo zřizovatel nerozhodne jinak.
Provoz Základní školy Šumavské Hoštice je přerušen - podle školského zákona č. 561/2004 Sb., v platném znění – do odvolání.
Mgr. Petra Vaňková, ředitelka ZŠ a MŠ Šumavské Hoštice
2. MIMOŘÁDNÉ OPATŘENÍ - ZÁKAZ VZDĚLÁVÁNÍ NA VŠECH TYPECH ŠKOL (Jihočeský kraj)
https://www.kraj-jihocesky.cz/mimoradne-opatreni-zakaz-vzdelavani-na-vsech-typech-skol-pro-potrebu-ochrany-pred-vyskytem-sirenim
OPATŘENÍ V SOUVISLOSTI S VÝSKYTEM KORONAVIRU
Poučení pedagogů, pracovníků úklidu a školní jídelny
Poučení žáků o nutnosti dodržování hygienických zásad a správného mytí rukou
Předání letáků zaslaných KÚ rodičům žáků školy prostřednictvím třídních učitelů
Nákup dalších dezinfekčních prostředků
Častější používání dezinfekčních prostředků při úklidu, zejména vytírání
Každodenní dezinfekce předmětů, s nimiž přicházejí žáci i zaměstnanci nejvíce do styku
Sledování situace výskytu onemocnění v České republice, okresu Prachatice a Jihočeského kraje
Jednat klidně a uvážlivě, nevzbuzovat paniku
Zajímat se v rámci možností o případný pobyt žáků a zaměstnanců v zahraničních oblastech zasažených koronavirem, kontaktovat službu KHS pro okres Prachatice na telefonním čísle: 736 514 379 (tato služba je k dispozici i ve dnech pracovního klidu)
KORONAVIRUS - PREVENTIVNÍ INFORMACE
Na základě současné situace v Itálii a Rakousku a v dalších zemích zřídil Jihočeský kraj informační telefonní linku pro veřejnost. Na čísle 800 100 450, která bude dostupná v době od 7 do 17 hodin včetně víkendů, se dozvíte základní informace, které vám pomohou se lépe zorientovat v případě, že máte důvodné podezření na nákazu.
Podrobnější informace naleznete na stránkách Nemocnice České Budějovice, KÚ Jihočeského kraje, MŠMT, MZ:
http://www.nemcb.cz/informace-k-vyskytu-noveho-koronaviru/
https://www.kraj-jihocesky.cz/koronavirus-preventivni-informace-aktualizujeme
http://www.msmt.cz/informace-pro-skoly-ke-koronaviru
https://www.mzcr.cz/dokumenty/informace-pro-obcany-v-souvislosti-s-aktualnim-vyskytem-cinskeho-koronaviru-2019_18415_114_1.html
Zápis do 1. ročníku
Informační schůzka před zápisem+ukázková hodina+zápis_2019_2020_pro rok2020_2021.pdf
Onemocnění respirační, chřipky, spála
Informace pro zákonné zástupce dětí a žáků-onemocnění ve škole.pdf
Změna cen stravného v souvislosti se zvyšujícími se cenami potravin
Vnitřní řád školní jídelny_2017_s přílohou od 1.2.2020_na web.pdf
Rozhodnutí ředitele školy_přerušení provozu MŠ_3.2.-7.2.2020.pdf
6.11.2019_provoz školy bez omezení.pdf
6.11.2019_provoz školy bez omezení.pdf
Rozhodnutí ředitele školy_přerušení provozu MŠ_29.a30.10.2019.pdf
Úspěšné vykročení do nového školního roku
Pevné zdraví, hodně štěstí a dobrou náladu vám přeje ve školním roce 2019/2020 Mgr. Petra Vaňková
Přehled umístění ročníků a tříd.pdf
Informace_průjmová onemocnění_salmonelóza.pdf
Informace pro zákonné zástupce dětí a žáků, pro zaměstnance školy a pro veřejnost
V posledních dnech se vyskytla v Základní škole a mateřské škole Šumavské Hoštice různá průjmová onemocnění a některé děti a žáci onemocněli salmonelózou.
Pokud by měl někdo zdravotní potíže (průjem, zvracení….), doporučuji navštívit dětského/praktického lékaře, který provede výtěr z rekta.
Dnes 3. 7. 2019 proběhla v Základní škole a mateřské škole Šumavské Hoštice kontrola z epidemiologie v Českém Krumlově a z Krajské hygienické stanice Prachatice a České Budějovice. Kontrolou nebyla zjištěna žádná závažnější pochybení.
V případě nejasností nebo v případě, že byste chtěli odborné vysvětlení, se můžete obrátit na paní doktorku MUDr. Ivanu Krabatschovou (epidemiolog Český Krumlov), telefonní číslo +420736514379.
Mgr. Petra Vaňková, ředitelka ZŠ a MŠ Šumavské Hoštice
„Přenáší se obvykle alimentárně, konkrétně nakaženou potravou nebo kontaminovanou vodou, u dětí také fekál-orálně……“Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Salmonel%C3%B3za
Kritéria pro přijímání dětí do MŠ 2016-2020.pdf
zadost_o_prijeti_ms_final.pdf